Hvorfor SEO?

Hvorfor skal man vælge at satse på SEO som markedsføring frem for de traditionelle kanaler? Hvilke fordele er der ved søgemaskineoptimering?

En stor fordel med søgemaskineoptimering er målbare resultater. Traditionel markedsføring kan i princippet ikke måle noget. Det er det modsatte med søgemaskineoptimering, hvor man stort set kan måle præcis de effekter det giver. Man kan måle hvor meget man betaler pr. besøgende eller kunde og se resultatet på forhånd via kalkulation eller overslag . SEO er altså en af de mest målbare metoder indenfor markedsføring.

En anden fordel er at det er meget billigt. Sammenlignet med trafikken som kan fås gennem andre kanaler, så er besøgende der kommer fra søgemaskinerne meget billige.
Gennem at opfange de gode søgeord som ligger tæt på produktet og samtidig ikke er udsat for konkurrence, kan man få besøgende stort set gratis.

Yderligere en fordel er, at det er langsigtede. Hvis man har en god søgemaskineoptimering kan man forvente resultater, som strækker sig flere år frem. Sammenlign dette med sponserede links. Hvis du ophører med at betale, ophører kunderne i selv samme øjeblik.

Den allerstørste fordel er, at du når den som søger efter det du sælger. Gennem at placere dig højt på søgeord som er relevante for dit produkt eller tjeneste, når du potentielle kunder præcis i det øjeblik de leder efter dit produkt eller tjeneste.